Michael Walsh – The Vision #7

The seventh issue of the Vision series focuses on the relationship between Vision and Wanda. Through this wonderful comic-book drawn by Michael Walsh, we follow them from their first night together to their first Thanksgiving as hosts, from the birth of their twins to the creation of Virginia. Michael Walsh is a Canadian comic-book artist who worked on X-Files : Season 10 and on Marvel’s Secret Avengers (2014-2015).

Ce septième numéro de la série Vision se concentre sur la relation entre Vision et Wanda. A travers ce fantastique comic-book dessiné par Michael Walsh, on les suit de leur première nuit ensemble à leur premier Thanksgiving en tant qu’hôte, de la naissance de leurs enfants à la création de Vivian. Michael Walsh est un artiste de comic-book canadien, qui a travaillé sur la dixième saison de X-Files adaptée en comics et sur les Secret Avengers de Marvel (2014-2015).

Rather than fighting against Nefaria with their fellow Avengers, Vision and Wanda are kissing under a tree. They’re acting like any new couple would, kissing like if nothing else matter. They don’t seem to be aware of the raging battle behind them until they stop kissing and whisper their enemy’s name. I’m very fond of the two little panels on the bottom half of the page : Michael Walsh uses a close-up on Vision’s and Wanda’s face, then lips. This allows the spectator to focus even more on the Avengers couple, and to completely forget about the fight, just like Vision and Wanda did. Just like Joe Madureira did on Inhuman (see Joe Madureira – Inhuman), Michael Walsh used in pens and inks in a very expressive way, especially on the background of the two little panels. Rather than being solid black, the background is crosshatching, we see the trace of the artist’ brush. This expressivity brings closer Michael Walsh‘s and Gabriel Hernandez Walta‘s style. There is a difference of course, but it’s not a striking one : the transition between one style and another is rather smooth.

Plutôt que se battre contre Nefaria avec les autres Avengers, Vision et Wanda s’embrassent sous un arbre. Ils s’embrassent comme n’importe quel nouveau couple le ferait, sans se soucier des problèmes extérieurs. Ils ne semblent pas être conscients de la bataille qui se joue derrière eux, jusqu’à ce qu’ils arrêtent de s’embrasser pour murmurer le nom de leur ennemi. Je suis très fan des deux petites cases dans la partie inférieure de la page : Michael Walsh utilise le gros plan sur les visages de Vision et Wanda, puis sur leurs lèvres. Ce procédé permet au spectateur de se concentrer davantage sur le couple, et d’oublier complètement le combat, comme Vision et Wanda l’ont fait. Comme l’a fait Joe Madureira sur le titre Inhuman (voir Joe Madureira – Inhuman), Michael Walsh a utilisé ses crayons et pinceaux de façon très expressive, notamment sur le fond des deux petites cases. Plutôt qu’être uniformément noir, il est hachuré, on voit les traces du pinceau de l’artiste. Cette expressivité rapproche le style de Michael Walsh de celui de Gabriel Hernandez Walta. Il y a bien sûr une différence, mais elle n’est pas choquante : la transition entre les deux styles est plutôt douce.

Michael Walsh - The Vision #7 p.5 © Michael Walsh / Marvel
Michael Walsh – The Vision #7 p.5 © Michael Walsh / Marvel

After hosting Thanksgiving together and getting married, the next step for the happy couple is having children. Unfortunately, Vision is a synthezoid, therefore he can’t have children with a human the regular way. But Wanda wanted children so bad she stole two fragments of Mephisto’s soul to magically create twin babies, two boys, William and Thomas. If Vision is aware of the non-existence of the boys, Wanda is diving into her fantasy, acting like the perfect mother – just like Virginia acting like the perfect housewife and ignoring what could troubeling her (see Gabriel Hernandez Walta – The Vision #6). As soon as Vision starts talking about the twins and their true nature, Wanda closes herself down and stops talking, Her face closes itself, like if she was wearing a black mask. One again, Michael Walsh‘s style is very powerful and expressive, and it makes us worry about Vision and his relationship with Wanda, knowing Scarlet Witch’s past and capability.

Après avoir accueilli leur premier Thanksgiving ensemble, s’être marié, l’étape suivante du couple était les enfants. Malheureusement, Vision étant un synthézoid il ne peut avoir d’enfant avec une humaine. Mais Wanda en voulait désespérément, donc elle vola deux fragments de l’âme de Méphisto pour magiquement créer des jumeaux, deux garçons, William et Thomas. Si Vision a conscience de la non-existence des enfants, Wanda plonge dans son fantasme, agissant comme une mère parfaite – tout comme l’a fait Virginia, se comportant comme une parfaite femme au foyer et ignorant tout ce qui pouvait la troubler (voir Gabriel Hernandez Walta – The Vision #6). Mais aussitôt que Vision commence à parler des jumeaux et de leur véritable nature, Wanda se ferme et arrête de parler. Son visage s’est complètement fermé, elle semble porter un masque noir. Une fois encore, le style de Michael Walsh est très puissant et expressif, et il nous fait nous interroger quant à Vision et sa relation avec Wanda, connaissant le passé et les pouvoirs de la Sorcière Rouge.

Michael Walsh - The Vision #7 p.12 © Michael Walsh / Marvel
Michael Walsh – The Vision #7 p.12 © Michael Walsh / Marvel

In order to stop Wanda and save her from herself and her madness, Vision had to team up with Agatha Harkness, Wanda’s old master, and erase her entire memory about the twins. This page is without contest my favorite of all the comic-book. Michael Walsh excelled himself on this one. The Scarlet Witch is paralysed on her couch, catatonic. Her eyes are wide-open but blank, and her deadpan face drawn four times strengthens our discomfort seeing her like this. Vision, standing beside her, looks as unexpressive as her. Not because he’s under a spell or something, just because he has changed and is more robot than human. This page is foremost the saddest of all the comic-book : in order to save the woman he loved, Vision has to manipulate her and make her forget about the child she created with parts of the devil’s soul. Vision’s speech, despite his good intention, his a very cruel one, almost sadist.

Pour arrêter Wanda et la sauver de sa folie, Vision s’est alliée à Agatha Harkness, l’ancienne mentor de Wanda, et efface toute trace des jumeaux de sa mémoire. Cette page est sans conteste ma préférée de tout le comic-book. Michael Walsh s’est surpassé sur celle-ci. La Sorcière Rouge est paralysée sur son canapé, catatonique. Ses yeux sont grands ouverts mais vides, et son visage inexpressif répété quatre fois renforce le malaise qu’on ressent en la voyant. Vision, debout à côté d’elle, semble aussi inexpressif qu’elle. Pas parce qu’il est victime d’un sortilège, mais parce qu’il a changé et est devenu plus robot qu’humain. Cette page est de loin la plus triste de toute : pour sauver la femme qu’il aime, Vision a du la manipuler et lui faire oublier tout souvenir des enfants qu’elle a créé à partir de fragments de l’âme du diable. Le discours de Vision, malgré ses bonnes intentions, est très cruel, presque sadique.

Michael Walsh - The Vision #7 p.16 © Michael Walsh / Marvel
Michael Walsh – The Vision #7 p.16 © Michael Walsh / Marvel

The last page is a repetition of the first one, replacing Wanda by Virginia. After all, we’ve just learned on the previous page that Virginia has Wanda’s brain pattern. It’s just logical that Michael Walsh chose to replace Wanda by Virginia in Vision’s bed. Vision and Wanda were in love, but too different to make it work. Wanda ended up with Simon Williams (aka Wonder Man), and Vision with Virginia. It’s funny when we think about it : Vision has been created by Ultron thanks to Simon Williams’ brain patterns, and Virginia by Vision thanks to Wanda’s brain patterns. So after all, Vision and Wanda are together, but not entirely. Wanda is with the human version of Vision, and Vision with the synthezoid version of Wanda. Sometimes, the best thing to do is to let go of someone you unconditionally love to find a similar person, but more suitable for you.

La dernière page est une répétition de la première, en remplaçant Wanda par Virginia. Après tout, on vient juste d’apprendre dans la page précédente que Virginia avait été créée avec la personnalité de Wanda. C’est donc logique que Michael Walsh ait choisi de remplacer Wanda par Virginia dans le lit de Vision. Vision et Wanda étaient amoureux, mais trop différent pour que cela fonctionne. Wanda est donc sorti avec Simon Williams (aka Wonder Man), et Vision est maintenant marié à Virginia. C’est marrant quand on y pense : Vision a été créé par Ultron grâce à la personnalité de Simon Williams, et Virginia par Vision avec la personnalité de Wanda. Donc Vision et Wanda sont toujours ensemble, sans l’être complètement. Wanda est avec la version humaine de Vision, et Vision avec la version synthézoide de Wanda. Parfois, la meilleure chose à faire est de laisser partir la personne qu’on aime si fort pour trouver quelqu’un de similaire qui nous ressemble davantage.

p20
Michael Walsh – The Vision #7 p.20 © Michael Walsh / Marvel

This transition episode between the end of the first arc and the beginning of the next one is a wonderful one. Gabriel Hernandez Walta has been replaced by Michael Walsh, but we didn’t lose out. Michael Walsh‘s style is a very expressive and powerful one, just like Gabriel Hernandez Walta‘s. He uses pencils strokes to strengthens the discomfort of his scenes of intense emotion, like we’ve seen on Inhuman by Joe Madureira.

Cet épisode de transition, entre la fin du premier arc et le début du second, est formidable. Gabriel Hernandez Walta a été remplacé par Michael Walsh, mais on n’a pas perdu au change. Son style est très expressif et puissant, tout comme celui de Gabriel Hernandez Walta. Il utilise les coups de crayon pour renforcer notre malaise face aux scènes fortes en émotions, comme on l’a vu sur la série Inhuman par Joe Madureira.

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